17 stycznia,2020

Detroit: Become Human
Cinema Experience

DIGITAL APP / OUTDOOR

Wyniki w skrócie

8
dni przygotowań
200
uczestników
w kinie
35
wyborów
w grze
5474
oddanych głosów

Brief

Przed premierą gry Detroit: Become Human od Quantic Dream czuliśmy, że nowy tytuł będzie nie tylko dobrą grą, ale też czymś, co powinno trafić do fanów dobrego kina. Niedługo przed startem kampanii tytułu polski oddział PlayStation zwrócił się do nas z briefem „pokażmy, że ta gra to fantastyczne interaktywne doświadczenie”. Co przygotowaliśmy?

Strategia

Detroit: Become Human to gra, w której historia opowiedziana jest z perspektywy trzech bohaterów – androidów. Produkcja, podobnie jak inne dzieła studia Quantic Dream, to gra przygodowa, którą wiele osób porównuje do interaktywnego filmu, gdzie gracz – sterując protagonistami – podejmuje kluczowe dla fabuły decyzje. Za główny cel promocji Detroit: Become Human postawiliśmy więc przekonanie użytkownika, że to najlepsze interaktywne doświadczenie związane z grą wideo, jakie kiedykolwiek przeżył.

Realizacja

Planując działania zdecydowaliśmy się na przygotowanie rozgrywki w warunkach kinowych, które z jednej strony zachęcą do zaznajomienia się z Detroit: Become Human w możliwe najbardziej komfortowych warunkach, a z drugiej pozwolą każdemu aktywnie uczestniczyć w zabawie. Zadanie było o tyle trudne, że sama gra nie przewiduje opcji rozgrywki dla więcej niż jednego gracza.

To, na co zwróciliśmy uwagę, to fakt, że większość ważnych decyzji podejmowana jest podczas dialogów z bohaterami sterowanymi przez komputer za pomocą czterech głównych klawiszy funkcyjnych kontrolerów PlayStation – krzyżyka, kwadratu, kółka i trójkąta. Po testach stwierdziliśmy, że choć grając w domowym zaciszu gracz ma na podjęcie każdej decyzji 8 sekund, to uczestnikom wystarczy 5, a zaoszczędzone 3 przeznaczymy na moderatora, który w tym czasie sprawdzi procentowy rozkład głosów i zagłosuje za większością. Na koniec potrzebowaliśmy już tylko dobrego systemu głosowania – zdecydowaliśmy się zaprojektować i zaprogramować działającą w czasie rzeczywistym aplikację webową na smartfony, przez którą każdy z uczestników będzie mógł dokonywać wyborów.

Aby wypromować wydarzenie i jednocześnie usprawnić proces rejestracji, na kanałach społecznościowych PlayStation Polska ukazały się posty promujące akcje i przekierowujące do specjalnie przygotowanej strony www, pozwalającej na zarejestrowanie się na wydarzenie.

Każdy użytkownik zarejestrowany na stronie otrzymał indywidualny numer, który na miejscu w Kinotece okazywał się loginem, dającym dostęp do aplikacji umieszczonej pod specjalnie przygotowanym linkiem.

Wyniki

Po uruchomieniu rejestracji miejsca zostały zapełnione w 24 godziny przez 200 osób, z którymi dwa dni później w warszawskim kinie Kinoteka rozpoczęliśmy wieczorną sesję z grą Detroit: Become Human. Podczas seansu na ekranie pojawiała możliwość głosowania na wybory protagonistów, a moderator – znany wszystkim prezenter z kanału YouTube PlayStation Polska – wybierał odpowiedzi uczestników. Całość rozgrywki trwała 1,5 godziny, jednak większość z nich spędziła na sali jeszcze godzinę, dyskutując z innymi o swoich wrażeniach.

Zobacz inne projekty

Jak Jurajska pokonałaCoca-Colę na Facebooku?

Na drodze bądź cytryną!Czyli Citroën w Social Media