konceptika-dla-citroen-w-social-media-na-drodze-badz-cytryna-case-study
17 stycznia,2020

Na drodze bądź cytryną!
Czyli Citroën w Social Media

SOCIAL MEDIA / DIGITAL MARKETING

Wyniki w skrócie

3
LATA
380000
OSÓB ZAANGAŻOWANYCH
1000000
REAKCJI
200000000
WYŚWIETLEŃ

oraz
NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCA MARKA AUTOMOVITE 2017 NA FACEBOOKU

Jak tego dokonaliśmy?

Brief

Przejmując profil na początku 2016 roku, stanęły przed nami dwa zadania: zwiększenie zaangażowania i widoczności marki oraz kreatywne podejście do obecności marki w Social Media. Sytuacja nie była łatwa, marka nie łapała się nawet do rankingu SoTrendera.

Strategia

Na wstępie stwierdziliśmy, że nasze kanały komunikacyjne powinny oddawać ducha marki i wartości, którymi kierowała się przez lata. Po analizie jej mocnych i słabych stron, wywiadzie wśród osób, które pracują w Citroënie Polska od kilku dekad i sprawdzeniu działań konkurencji wyróżniliśmy trzy filary, na których oparliśmy komunikację. – Kreatywność (ta marka zawsze z tego słynęła – pamiętacie jeszcze reklamy 2CV z lat 70?) – Innowacja (Citroën nigdy nie bał się stawiać na innowacyjne rozwiązania w swoich samochodach – dlatego my nie mogliśmy unikać nowatorskich rozwiązań w SoMe) – Wzbudzanie zaangażowania (by pomóc w realizacji celów sprzedażowych i nawiązaniu walki z markami, które mają ugruntowaną pozycję na polskim rynku, musieliśmy stać się widoczni). Naszym priorytetem stało się, by Citroën profil nie był kolejnym nudnym profilem moto opartym o packshoty, gdyż wtedy nasze kampanie zostałyby pochłonięte przez bogatszą budżetowo konkurencję.

Realizacja

W naszej egzekucji postawiliśmy na kilka cykli, które miały za cel wyróżnić markę Citroën wśród konkurencji. Na początek postanowiliśmy ograć najsłynniejszy przydomek marki w Polsce – czyli Cytrynka. A wszystko to po to, by pokazać najważniejsze cechy marki – innowacyjność, optymizm, piękno i bezpieczeństwo aut w dość nieszablonowy sposób.

Następnym krokiem w drodze do zrealizowania naszych celów był cykl: Brand Wars, gdzie postanowiliśmy powbijać parę szpilek naszej konkurencji.

Jednak czasami potrafiliśmy pokazać, że mamy dobre serce 😉

Kolejny cykl, który pozwolił nam osiągnąć zakładane cele i budowę love brandu były kreacje, które pokazywały zalety samochody poprzez grafiki z użyciem zwierząt. Bo kto nie zatrzyma na chwilę bezmyślnego scrollowania feedu, gdy zobaczy takie słodkie widoki? 🙂

Social Media mają jednak to do siebie, że jest to komunikacja obustronna, więc naturalnie nie każdy nosi tyle samo miłości do marki Citroën co my. Dlatego do problemu hejterów postanowiliśmy podejść w dość niecodzienny sposób: wzięliśmy komentarze użytkowników, którzy dawali nam się najmocniej we znaki i użyliśmy ich w komunikacji. W ten sposób pokazaliśmy, że mamy dystans do siebie, a niezbyt pozytywne opinie, zamiast rosnąć, zostały ośmieszone na naszym profilu. Było to doskonale widać po reakcji naszej społeczności, która to podkreślała, że ktoś, kto tak mówi o Citroënie, nigdy nie mógł nim jeździć.

W całej naszej komunikacji nie zapomnieliśmy także o wszystkich świętach, premierach filmowych czy też po prostu ważnych datach.

Wyniki

200 milionów wyświetleń w ciągu 3 lat, prawie milion reakcji pod postami i 380 tys. użytkowników zaangażowanych w komunikacje marki. Citroën został także najbardziej angażującą marką automotive w 2017 roku na Facebooku i regularnie znajduje się w Top 3 rankingu SoTrendera.

Zobacz inne projekty

Detroit: Become HumanCinema Experience

Taktyczne emocje na żywoz Firewall: Zero Hour