DS Automobiles w Social Media
DS Automobiles w Social Media
DS Automobiles w Social Media

DS Automobiles w Social Media

ROK

2020

KLIENT

DS Automobiles

ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social Media

Brief

DS Automobiles powstał w 2014 roku jako marka wyodrębniona z dziedzictwa Citroëna, jednak z aspiracjami do wyższego pozycjonowania niż jej starszy brat. Przed naszym zespołem stanęło wyzwanie – doprowadzić do skokowego zwiększenia rozpoznawalności marki na zabetonowanym rynku motoryzacyjnym i budowa wizerunku premium (pierwsza francuska marka moto z tego segmentu) dopasowanym do grupy docelowej.

Strategia

Ze względu na szerokie możliwości targetowania i relatywnie najtańszą reklamę postawiliśmy na Facebooka i Instagrama. W DNA marki zapisane były takie wartości jak: awangarda, sztuka, nowatorski luksus, haute couture i unikalność. Według wszystkich dostępnych informacji i badań, nasza grupa docelowa jawiła się jako osoby działające na przekór mainstreamowi i lubiące obracać się w kręgach kultury wysokiej. Dlatego nasz komunikat zbudowaliśmy na zasadzie zestawienia produktu ze sztuką, tak aby pokazać jego elitarność, a zdanie, które miało oddawać jednocześnie naszą komunikację, jak i sam produkt brzmiało:

„DS is a piece of art.”

Pierwsze uderzenie komunikacyjne przewidzieliśmy na 9 miesięcy pracy u podstaw nad marką. By promować samochody z gamy w oparciu o sztukę nowoczesną, oparliśmy się na dziedzictwie marki i jej przydomku wywodzącym się z nazwy: DS wymawia się w z fr. déesse – czyli bogini. To natchnęło nas, by naszą komunikację oprzeć na 9 boginiach sztuki, tak by każdy miesiąc był powierzony innemu tematowi, aby nie znudzić naszych odbiorców komunikacją.

Realizacja

Niemniej dziewięć antycznych muz:

Kaliope – Poezja
Klio – Historia i Filozofia
Euterpe – Poezja liryczna
Taleja – Komedia
Melpomene – Tragedia
Terpsychora – Taniec
Erato – Poezja miłośna
Polihymnia – Poezja chóralna i sztuka mimiczna
Urania – Niebiańska; opiekunka astronomii

Nie wytrzymały próby czasu.

Dlatego stwierdziliśmy, że starzy bogowie muszą umrzeć, a w nich miejsce powołamy nowe muzy dotyczące:

Literatury
Tatuażu
Muzyki
Kina
Malarstwa
Tańca
Wzornictwo przemysłowego
Sztuka ulicznej
Fotografii

Na początku stworzyliśmy cykl DS Alphabet, który miał za zadanie przedstawić markę poprzez krótkie, trafne i zapadające w pamięć sformułowania.

facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-triumph
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-triumph
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-triumph
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-versatile
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-versatile
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-versatile

Następnie stworzyliśmy cykl DS World, który pokazywał najbliższy kontekst marki, świat, który ją otacza i kształtuje – z wykorzystaniem wcześniej przedstawionych bogiń sztuki.

facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect-shape
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect-shape
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect-shape
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-versatile
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-versatile
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-versatile

By połączyć oba cykle, skorzystaliśmy z możliwości reklamowych Facebooka tak, by w ciągu godziny naszej grupie docelowej pojawiły się dwa komunikaty tworzące razem dopełniające się kreacje.

facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-alphabet-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect
facebook-post-ds-automobiles-ds-world-perfect
facebook-post-ds-automobiles-triumph-1
facebook-post-ds-automobiles-triumph-1
facebook-post-ds-automobiles-triumph-1
facebook-post-ds-automobiles-triumph-2
facebook-post-ds-automobiles-triumph-2
facebook-post-ds-automobiles-triumph-2
facebook-post-ds-automobiles-perfect-3
facebook-post-ds-automobiles-perfect-3
facebook-post-ds-automobiles-perfect-3
facebook-post-ds-automobiles-perfect-4
facebook-post-ds-automobiles-perfect-4
facebook-post-ds-automobiles-perfect-4
facebook-post-ds-automobiles-versatile-1
facebook-post-ds-automobiles-versatile-1
facebook-post-ds-automobiles-versatile-1
facebook-post-ds-automobiles-versatile-2
facebook-post-ds-automobiles-versatile-2
facebook-post-ds-automobiles-versatile-2
facebook-post-ds-automobiles-firebringer
facebook-post-ds-automobiles-firebringer
facebook-post-ds-automobiles-firebringer

Na Instagramie przede wszystkim postawiliśmy na estetykę profilu tak ważną dla osób korzystających z tego kanału. Postawiliśmy na cykl zawarty w #DSMag – czyli 9 grafik, które wyświetlając się na naszym profilu tworzą razem okładkę InstaMagazynu poświęconego marce. Inspiracją dla nas były paryskie magazyny modowe.

instagram-timeline-ds-automobiles-instamagazyn-1
instagram-timeline-ds-automobiles-instamagazyn-1
instagram-timeline-ds-automobiles-instamagazyn-1
instagram-timeline-ds-automobiles-instamagazyn-2
instagram-timeline-ds-automobiles-instamagazyn-2
instagram-timeline-ds-automobiles-instamagazyn-2

Wyniki

Przez 12 miesięcy działań uzyskaliśmy 10 milionów wyświetleń, 20 tysięcy osób zaangażowanych w komunikację oraz pokonaliśmy w rankingach zaangażowania tak uznane marki jak między innymi Mercedes, Porsche, Jaguar, Lexus, Land Rover, Infiniti, Mini, Alfa Romeo.

Chcesz wycenić podobny projekt? Podaj nam swoje:

Trwa przekazywanie Twojej wiadomości! Proszę czekać.
Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Coś poszło nie tak! Sprawdź poprawność formularza i spróbuj ponownie za chwilę.
Ups! Wystąpił nieoczekiwany błąd. Spróbuj ponownie później.

Odezwiemy się do 24h.