DS Automobiles w Social Media
ROK
2020
KLIENT
DS Automobiles
ZAKRES PRAC
Komunikacja / Social MediaBrief
DS Automobiles powstał w 2014 roku jako marka wyodrębniona z dziedzictwa Citroëna, jednak z aspiracjami do wyższego pozycjonowania niż jej starszy brat. Przed naszym zespołem stanęło wyzwanie – doprowadzić do skokowego zwiększenia rozpoznawalności marki na zabetonowanym rynku motoryzacyjnym i budowa wizerunku premium (pierwsza francuska marka moto z tego segmentu) dopasowanym do grupy docelowej.
Strategia
Ze względu na szerokie możliwości targetowania i relatywnie najtańszą reklamę postawiliśmy na Facebooka i Instagrama. W DNA marki zapisane były takie wartości jak: awangarda, sztuka, nowatorski luksus, haute couture i unikalność. Według wszystkich dostępnych informacji i badań, nasza grupa docelowa jawiła się jako osoby działające na przekór mainstreamowi i lubiące obracać się w kręgach kultury wysokiej. Dlatego nasz komunikat zbudowaliśmy na zasadzie zestawienia produktu ze sztuką, tak aby pokazać jego elitarność, a zdanie, które miało oddawać jednocześnie naszą komunikację, jak i sam produkt brzmiało:
„DS is a piece of art.”
Pierwsze uderzenie komunikacyjne przewidzieliśmy na 9 miesięcy pracy u podstaw nad marką. By promować samochody z gamy w oparciu o sztukę nowoczesną, oparliśmy się na dziedzictwie marki i jej przydomku wywodzącym się z nazwy: DS wymawia się w z fr. déesse – czyli bogini. To natchnęło nas, by naszą komunikację oprzeć na 9 boginiach sztuki, tak by każdy miesiąc był powierzony innemu tematowi, aby nie znudzić naszych odbiorców komunikacją.
Realizacja
Niemniej dziewięć antycznych muz:
Kaliope – Poezja
Klio – Historia i Filozofia
Euterpe – Poezja liryczna
Taleja – Komedia
Melpomene – Tragedia
Terpsychora – Taniec
Erato – Poezja miłośna
Polihymnia – Poezja chóralna i sztuka mimiczna
Urania – Niebiańska; opiekunka astronomii
Nie wytrzymały próby czasu.
Dlatego stwierdziliśmy, że starzy bogowie muszą umrzeć, a w nich miejsce powołamy nowe muzy dotyczące:
Literatury
Tatuażu
Muzyki
Kina
Malarstwa
Tańca
Wzornictwo przemysłowego
Sztuka ulicznej
Fotografii
Na początku stworzyliśmy cykl DS Alphabet, który miał za zadanie przedstawić markę poprzez krótkie, trafne i zapadające w pamięć sformułowania.
Następnie stworzyliśmy cykl DS World, który pokazywał najbliższy kontekst marki, świat, który ją otacza i kształtuje – z wykorzystaniem wcześniej przedstawionych bogiń sztuki.
By połączyć oba cykle, skorzystaliśmy z możliwości reklamowych Facebooka tak, by w ciągu godziny naszej grupie docelowej pojawiły się dwa komunikaty tworzące razem dopełniające się kreacje.
Na Instagramie przede wszystkim postawiliśmy na estetykę profilu tak ważną dla osób korzystających z tego kanału. Postawiliśmy na cykl zawarty w #DSMag – czyli 9 grafik, które wyświetlając się na naszym profilu tworzą razem okładkę InstaMagazynu poświęconego marce. Inspiracją dla nas były paryskie magazyny modowe.
Wyniki
Przez 12 miesięcy działań uzyskaliśmy 10 milionów wyświetleń, 20 tysięcy osób zaangażowanych w komunikację oraz pokonaliśmy w rankingach zaangażowania tak uznane marki jak między innymi Mercedes, Porsche, Jaguar, Lexus, Land Rover, Infiniti, Mini, Alfa Romeo.