konceptika-dla-playstation-firewall-case-study
22 stycznia,2020

Taktyczne emocje na żywo
z Firewall: Zero Hour

Bez kategorii

Wyniki w skrócie

1
gra
2
DRUŻYNY
SLAVGENT
INVICTA GAMING
8
GRACZY
E-SPORTOWYCH
20000000
WIDZÓW
STREAMU

oraz
PLAYSTATION 4 PRO + GOGLE PLAYSTATION VR + AIM CONTROLER

Brief

Gdy wprowadzasz na rynek nowy produkt, chcesz, by potencjalny klient poczuł, że będzie miał do czynienia z czymś niezwykłym. Tak właśnie było z premierą gry Firewall: Zero Hour – taktycznej strzelanki dostępnej dla użytkowników PlayStation VR. Brief polskiego oddziału PlayStation zakładał zaprezentowanie taktycznego, wieloosobowego wymiaru rozgrywki oraz możliwości wykorzystania Aim Controllera.

Strategia

Polska społeczność graczy śledzi rozgrywki e-sportowe, kibicuje swoim drużynom i spędza czas na oglądaniu ich na YouTube bądź Twitchu. Jednym z najgłośniejszych tytułów jest Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, który przyciąga ogromne rzesze kibiców. Przyglądając się produkcji Ubisoftu stwierdziliśmy, że Firewall: Zero Hour bezbłędnie trafi w gusta ich odbiorców. Za główny cel promocji postawiliśmy pokazanie zainteresowanym taktycznymi strzelankami multiplayer, że w świecie interaktywnej rozgrywki czeka na nich rewolucja.

Realizacja

Zaprosiliśmy do udziału w promocji dwie drużyny e-sportowe znane społeczności PlayStation: SLAVGENT oraz Invicta Gaming – finalistów e-sportowej ligi PlayStation League, grających profesjonalnie w Rainbow Six Siege.

Kolejnym etapem przygotowań było wybranie miejsca do eventu oraz ekipy, która wesprze nas w sprawach technicznych – docelowo całość miała być streamowana na fanpage PlayStation Polska na Facebooku. Zdecydowaliśmy się na warszawskie Studio 9na9, które umożliwiło ustawienie graczy naprzeciwko siebie, tak, że kamerzysta mógł pokazać każdego z nich. Do współpracy w sprawach technicznych zaprosiliśmy natomiast agencję produkcyjną MU Interactive.

Znajomość specyfiki PlayStation VR dała nam przekonanie, że rozgrywka w Firewall: Zero Hour będzie szybka, a kolejne mecze krótkie – tak, by gracze mieli czas odpocząć. Uznaliśmy więc, że dla dopełnienia potrzebujemy komentatorów, którzy wyjaśnią widzom wszystkie niuanse związane z grą, a także zapełnią czas potrzebny na przygotowania graczy do kolejnych starć; zostali nimi: Szymon, prezenter kanału PlayStation Polska na YouTube, oraz znany influencer Seto.

Ostatecznie w realizacji udało się wypromować każdy z wymaganych elementów:
– usługę PlayStation Plus, obecną natywnie na planszy streamingowej przez cały czas trwania wydarzenia,
– grę Firewall: Zero Hour,.
– gogle PlayStation VR,
– Aim Controller.

Wyniki

Link do streamu: https://www.facebook.com/PlayStationPolska/videos/294982701302465/

Dzięki komunikacji wydarzenia na kanałach PlayStation Polska, drużyn e-sportowych SLAVGENT i Invicta Gaming oraz komentatora Seto, stream dotarł do ponad 100 000 odbiorców!

Zobacz inne projekty

Na drodze bądź cytryną!Czyli Citroën w Social Media

Rebranding I’M Inter Motorsw Social Media